*Uitstekende service, klantvriendelijk, sfeervol winkelen

Go to account settings

Retourneren

Via een pakketpunt of één van onze winkels kun je de ontvangen artikelen binnen 14 dagen aan ons retourneren. Het te ruilen / retourneren artikel moet in zo origineel mogelijke staat zijn en moet voorzien zijn van alle eventuele originele labels indien redelijkerwijs mogelijk. Uiteraard beschouwen wij een gepast artikel niet als een gedragen artikel. Als er eventueel schade aan het product ontstaat door bijvoorbeeld verkeerd gebruik, dan mogen wij jou aansprakelijk houden voor de waardevermindering van het product.

Retourneren via één van onze winkels

Het meest eenvoudig is om de artikelen, samen met de factuur, in één van onze winkels terug te brengen. Je hebt dan geen verdere kosten. In de winkel kun je de artikelen ruilen of krijg je het totaalbedrag terug inclusief de eventuele verzendkosten (van de heenzending). Als je hebt gekozen voor 'betalen achteraf' via Billink, dan loopt de terugbetaling ook via Billink.

Retourneren via een pakketpunt: je kunt de artikelen ook via de post retourneren. Let op! Je betaalt hiervoor zelf de verzendkosten. Retourneren via de post mag op de volgende manier:


Stap 1: Indien redelijkerwijs mogelijk verpak de artikelen die je wilt retourneren in de originele verpakking.
Stap 2: Voor een snelle afhandeling verzoeken wij om een volledig ingevulde retourformulier bij te voegen. 
Stap 3: Plak het pakket goed dicht en noteer onderstaand adres:
Leads Jeans & Fashion, Australiëweg 13, 9407 TE Assen
Stap 4: Bezoek een pakketpunt bij jou in de buurt en verstuur het pakket.
Stap 5: Wij betalen het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten van de heenzending) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de retourmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat er is aangetoond dat deze opgestuurd zijn.

 

Bij het retourneren / ruilen van de bestelling zijn de verzendkosten voor jou (afhankelijk van de gekozen bezorgdienst en pakketkeuze zullen de kosten ongeveer €7,- / €8,- bedragen). Wij raden aan om een pakket aangetekend / verzekerd retour te sturen (dat is iets duurder), mocht er dan iets mis gaan dan kun je dit bij de bezorgdienst aangeven.

Herroepingsrecht: een bestelling mag na ontvangst zonder opgave van een reden binnen 14 dagen geannuleerd worden, dit mag via ons eigen ruil- en retourformulier of met dit modelformulier. Na annulering moet de bestelling binnen 14 dagen naar ons verstuurd worden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je  ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping: Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten van de heenzending (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de eventuele kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot is aangetoond dat jij de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip het eerst valt. De goederen dienen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Ons retouradres:
Leads Jeans & Fashion BV
Australiëweg 13, 9407 TE Assen

Je bent alleen aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het aankoopbedrag (incl. eventuele verzendkosten van de heenzending) wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen (gerekend vanaf het moment van ontbinding) teruggestort.

Heb je iets retour gestuurd? Je ontvangt uiterlijk binnen 14 dagen een reactie van ons.

Verkeerd product ontvangen?

Als je een artikel wilt ruilen omdat wij per ongeluk een verkeerde maat of een verkeerd artikel hebben gestuurd dan zijn de retourkosten uiteraard voor onze rekening. Stuur dan wel het artikel gefrankeerd naar ons toe en wij zullen de retourkosten z.s.m. terug storten op jouw rekening. Je kunt je bestelling retourneren naar het volgende adres:

Leads Jeans & Fashion BV
Australiëweg 13
9407 TE Assen

Ruilen of retourneren is ook mogelijk in één van onze winkels.
Wij verzoeken jou om het retourformulier in te vullen en mee te nemen en om de originele factuur mee te nemen.

Niet goed? Geld terug!

Artikel niet goed of niet wat je er van verwacht had? Kan gebeuren! In dat geval krijg je gewoon je geld terug! Tijdens de bedenktermijn van 14 dagen worden ook de eventuele verzendkosten van de heenzending vergoed. Stuur het artikel voldoende gefrankeerd samen met een ingevulde ruil- en retourformulier retour. Geef bij de opmerkingen op het ruil- en retourformulier aan dat jij je geld terug wilt ontvangen en vermeld het bankrekening nummer waarop het geld teruggestort moet worden. Wij zorgen ervoor dat het geld z.s.m. wordt teruggestort (uiterlijk binnen 14 dagen na herroepingsmededeling).

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot je duidelijk hebt kunnen aantonen dat de goederen zijn teruggestuurd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Klachtenprocedure

Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, dan verzoeken wij je vriendelijk om dit z.s.m. te melden. Verkeerd verstuurde of beschadigde artikelen kunnen geretourneerd worden naar: Leads Jeans & Fashion B.V., Australiëweg 13, 9407 TE Assen.

Heb je een andere klacht? Bijvoorbeeld over onze dienstverlening? Meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Je kunt je klacht per mail ([email protected]) indienen. Je klacht zal binnen 7 werkdagen behandeld worden. We sturen je hier per e-mail een bevestiging van en zullen je in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie geven.

Heb je een klacht bij ons gemeld en ben je toch niet tevreden over de uitkomst? Dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Garantie

Wanneer je een klacht hebt over een artikel aangeschaft via onze webshop dan kun je een e-mail sturen naar [email protected] en wij zullen dan de klacht z.s.m. in behandeling nemen. Je ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie. Indien een artikel binnen een redelijke termijn niet voldoet aan de gebruikelijke kwaliteitseisen zullen we het artikel repareren, vervangen of vergoeden.

Op alle producten die je bij ons koopt is de wettelijke garantie van toepassing. Garantie in overeenstemming met de wettelijke rechten van de consument: een product moet die eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn, m.a.w. doen wat de koper er redelijkerwijs van mag verwachten. Dat betekent dat een product bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Blijkt een product niet aan deze verwachtingen te voldoen - met andere woorden: vertoont het een mankement - dan zullen wij dit kosteloos  herstellen, of als dat niet mogelijk is, een vervangend, vergelijkbaar product te leveren. Of als dat niet mogelijk is: de overeenkomst te ontbinden.

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Ontvang de leukste berichten

Jouw Winkelmandje — 0

Je winkelmand is leeg

Inloggen

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
← Keer terug naar de backoffice    Vanwege een overgang naar een nieuw voorraadsysteem is online bestellen tijdelijk niet mogelijk . Verbergen